Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Wednesday, April 14, 2010

TN GURU NIK AZIZ BUKAN WAHABI!!! JANGAN TUDUH WAHABI SECARA MELULU , PERINGATAN KEPADA AHLI SUNNAH WAL JAMAAH TERUTAMA ORANG PONDOK DN AHLI AGAMA

AL ALIM AL ALAMAH TN GURU HJ SALLEH SIFATKAN SEBAGAI "BODOH", KEPADA MEREKA YANG MEMECAH BELAHKAN PAS DENGAN ISU WAHABI !


TN GURU NIK AZIZ DAN TN GURU HJ HADI MENGHORMATI ULAMA PONDOK . 2 PIMPINAN MENYAMBUT ALLAHYARHAM TN GURU HJ ABDULLAH LUBUK TAPAH (ULAMA PALING PENGARUH DI KELANTAN DAN BERFIKIRAN TERBUKA). INI JELAS MEMBUKTIKAN PEMIMPIN KITA TIDAK ANTI PONDOK DAN BUKAN WAHABI.


TN GURU MERASMIKAN PERLETAKAN BATU ASAS ASRAMA PONDOK SUNGAI DURIAN.


TN GURU NIK AZIZ BUKAN WAHABI!
SEBAGAI ULAMA DAN MB beliau meimbangkan seluruh kemaslahatan umat dan agama .
Terkadang hukum dia agak longgar atau tidak kemas kerana ada yang lebih muktamad , ini yang membuatkan beliau dituduh wahabi, ini tidak dapat dinafikan tetapi hukum yang dibuat adalah tergolong dalam bab khilaf lagi, tidak mengapa. Tidak dapat dinafikan juga sesetengah pendapat beliau mirip2 wahabi tetapi beliau masih ahli sunnah lagi dan bukan wahabi!.
Pandangan beliau disifat terkadang keras dan terkadang longgar yang menyebabkan ulama wara menentang hujah beliau !.
Tn Guru nik Aziz meimbangkan hukum untuk maslahat umat adn Islam . Beliau merupakan ulama dan umara maka bukan 100peratus beliau dapat laksana hukum Islam kerana Kelantan sahaja dibawah PAS , pusat belum lagi dan belum dapat 100peratus perlaksanaan hukum Islam di Kelantan. Maka kita ahli agama , ulama , ahli2 ilmu , tuan2 guru , ustaz2 tidak boleh hukum melulu kepada Tn Guru Nik Aziz sebagai wahabi , ini bahaya DIBIMBANGI KITA DAPAT DOSA FITHNAH ULAMA DAN UMARA YANG SOLEH!. Disamping itu kenyataan menuduh ulama memberi kesan besar dan akan menjejaskan parti kita . Kita sayang parti dan kita sayang pemimpin kita , selagi mana kita tidak pasti pemimpin kita tidak mendahakai ALLAH maka wajib kita taati dan pelihara maruahnya , kerana maruah beliau mengambarkan imej parti PAS . Kita jangan tuduh melulu kepada tn guru kerana ia membuka peluang kepada musuh membunuh dan menjatuhakn imej pemimpin kita menyebabkan pemerintahan Islam lagi sukar nak mendapat kemenangan !!!

Maka kita kena selesai dengan hikmah .Saya tidak setuju dengan tindakan TN GURU HJ ABDULLAH SA'AMAH(PENGASAS PONDOK GENTING) MENGHENTAM TN GURU NIK AZIZ DALAM UTUSAN.
Saya menghormati kedua2 ulama ini ,Tn Guru Nik Aziz dan Tn Guru Hj Abdullah Genting merupakan ualam yng saya hormati . Tetapi kita perlu kukuhkan aqidah uamat , sepatutnya Tn Guru Hj Abdullah Genting menegur dan membetulkan pendapat dan pandangan Tn Guru Nik Aziz yang nampak longgar yang beliau tidak setuju , bukannya menyerang . Ini tidak membina dan tidak membantu mengukuhkan kesatuan jemaah

TN GURU NIK AZIZ BUKAN ANTI PERAYAAN MAULIDURASUL !!!
Kenyataan beliau disalah tafsir dan dipolitikan oleh musuh hingga kita perpedaya!
Tn Guru hanya mahu rakyat mengikut RASULULLAH DAN HUKUM AGAMA! JANGAN HANYA NAK BAUAT PERARAKAN SAHAJA , HUKUM YANG BDIBAWA RASULULLAH TIDAK LAKSANA, ini maksud sebenar dari perkataan Tn Guru Nik Aziz .

TOK GURU ANTI PONDOK?
Mustahil sama sekali kerana beliau sebagai MB PAS nak hidupkan pusat pengajian ISLAM yang mana pondoklah tempat tarbiah iman rakyat dengan berkesan. Bnyak wang disalurkan untuk pondok2 di kelantan .
Hanya pernah Tok Guru MENASIHATI PELAJAR PONDOK SUPAYA BERUBAH IKUT KEADAAN MASA ! Maka dengan nasihat itu TOK GURU dituduh anti pondok . INI SALAH! KITA TELAH INAYA ULAMA KITA DENGAN TUDUHAN2 TIDAK MEMBINA DAN TIDAK PASTI!
JANGAN JADI PERANGAI UMNO!
TINDAKAN INI MENYUMBANG MELEMAHKAN PERJUANGAN KITA NAK LAKSANAKAN SYARIAT DALAM NEGARA. BERDOSA. KITA KENA BERTAUBAT DAN MEMBERI PENJELASAN YANG BETUL KEMBALI KEPADA RAKYAT DAN ORANG AWAM TERUTAMANYA AHLI PAS , DAN AHLI AGAMA SUPAYA TIDAK KELIRU .
Tn Guru masih AHLI SUNNAH WAL JAMAAH kerana Tn Guru MEMIMPIN SOLAT HAJAT , BACA YASIN BERAMAI2, DOA PADA AIR, BACA BISSMILAH DALAM FATIHAH SOLAT MAKA INI DALIL JELAS.

Mungkin kita salah faham maksud cakapan Tn Guru . Ya kenyataan tuan guru kurang baik atau tak sepatut melafaz perkataan mengenaai 'Muhammad masa kecil seperti mamat kampung yang lebih NABI MUHAMMAD SAW ADALAH QURAN(Lebih kurang ucapan tn guru beginilah )"
mungkin kita dengar kurang sedap dan kuran adab , tapi munggkin Tn Guru bermaksud lain , kita faham lain , Tn Guru niat memuliakan Rasulullah tetapi kita faham lain .
Mana munggkin Tn Guru yang berjunag siang malam kerana cinta Agama yang dibawa RASULULLAH , mana munggkin tn guru nak hina RASULULLAH SAW, mustahil2.
Kita tidak boleh taksub politik dan tidah boleh telampau taksub anti wahabi hingga tidak dapat terima kebenaran ,hingga lupa tanggungjawab berjuang untuk tegak syariat.
Maka yang betul mesti kena kata betul yang salah tetap salah .

2 comments:

  1. Cuba tuan ziarah ke blog di bawah ini untuk mendapat pencerahan lanjut tentang isu ini
    http://fakehkhalifah.blogspot.com/

    ReplyDelete

ampuni kami