Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Tuesday, April 13, 2010

JAUHI SIFAT -SIFAT KEJI



YA ALLAH mudahan hamba mu ini dijauhkan segala sifat keji zahir dan batin .

ALLAH sebagai tuhan yang mencipta dan mentadbir urusan kita tidak suka andai hambanya bersifat keji seperti hati kotor dengan maksiat , anggota mata, telinga, tangan , kaki , kemaluan , akal kita melakukan perkara2 keji .
Sifat ini kita sebagai hamba mesti mengikis dan menolaknya kerana sifat2 ini sangat dibenci ALLAH dan dimurkai ALLAH .

Maksiat hati seperti inging kepada perbuatan maksiat , takabur, hasad dengki, ujub , riya , jahat sengka kepada seseorang tanpa sebab , tidak syukur, tamak ,cinta dunia dan lain2 . Maka andai terlintas semua ini wajid fardhu ain kita menolak atau membuang dengan segera. Ini semua perlu kepada hakikat TASAWUF .

Andai hati merasa tidak redha atau tidak senang dengan ujian ALLAH, menandakan hati kita kurang iman . Seperti gelisah , ragu2 dengan agama maka ini semua berdosa dan andai disengajakan aqidah kita akan rosak. Maka sangat2 bahaya ini perlu pada hakikat TAUHID .

Andai kita asyik gemar melakukan maksiat seperti menggunakan seluruh anggota untuk mengerjakan maksiat seperti mata menonton yang porno dan tidak mahu melihat Quran atau Hadith , Tangan mencuri atau menulis blog mefithnah atau melakuakan apa sahaja kearah maksiat, kaki kita tidak mahu melangkah kemajlis ilmu atau ke masjid dan lebih ringan melangkah ke tempat karoke , pusat hiburan atau disko , kemaluan melakukan zina , pemikiran untuk kearah mengembangkan maksiat bukan untuk memikirkan memberi sumbangan pada Agama ALLAH , maka semua ini perlu kita usha berubah ! BERUBAHJLAH SEGERA ! ALLAH MAHA PENGAMPUN MAHA PENYAYANG! JADILAH HAMBA ALLAH JANGAN JADI HAMBA IBLIS SYAITAN DAN NAFSU!
YA ALLAH PELIHARALAH AGAMA HAMBA, KELUARGA HAMBA , KENALAN HAMBA AMIN..........

No comments:

Post a Comment

ampuni kami