Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Sunday, May 15, 2011

Pondok Tuan Guru Hj Salleh Musa -Sik Kedah .Pondok paling pengaruh di Kedah

Madrasah Ar Rahmaniah , Pondok Tuan Guru Haji Salleh Sik merupakan pusat pengajian Islam yang paling berpengaruh di Kedah buat masa kini .
Insyallah saya akan isikan cerita bkaitan dengan Pondok ini dan Insyallah dengan taufiq Allah saya akan cerita serba sedikit cerita tentang Tokoh Guru kita Al Alim Al Alamah Tuan Guru Haji Salleh Musa . Tulisan saya secara bersiri kerana masa saya terbatas . Insyallah saya akan ushakan demi martabatkan Ilmu , Ulama dan Islam . Saya harap semua saudara doa agar saya Istiqamah dalam perjuangan dan dikuatkan Iman .

Gambar sekitar Madrasah Ar Rahmaniah Pondok Tuan Guru Hj Salleh Sik -Kedah
Pondok pelajar remaja

Sausana kuliah setiap Jumaat lebih dari 3000 yang hadir untuk belajar dengan Tuan Guru

Sausana gerai setiap kali kuliah Jumaat

Sebahagian dari ribuan yang hadir setiap Jumaat jam 8 pagi hingga 10.40 pagi



Pondok Remaja




Surau yang boleh memuatkan 3000 jemaah



Bilik tetamu Madrasah yang sentiasa menerima kunjungan ziarah dari kalangan ulama tempatan , ulama luar negara , pimpinan tertinggi dan tokoh-tokoh luar dan dalam

Geduk / Gendang Raya masih terdapat di Pondok Sik

Perigi sumber air yang tidak pernah kering dari tahun 1964 hingga kini , walau musim kemarau Alhamdulillah perigi ini tidak pernah kering

76 comments:

  1. askum...........tlg ana!! ana klau blh nk cri kerja kt tmpt madrasah ni. tukng kebun,pencuci pn xpe.....sb dpt blaja!! sian ana....krna Allah Taala

    ReplyDelete
  2. Salam, nak tahu cam na daftar dan bayaran bulanan berapa.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..saya muhammad afiq bin ab aziz dari kelantan umur 19 tahun .. Minggu cuti tengah sem,hajat nak jumpa tok guru nak belajar kitab seminggu
    nie no saya :010803468,tolong call,dan tolong mesej no Tuan Guru

    ReplyDelete
  4. salam ,cam ne nk msuk kt tmpat itu ,brapa kena bayar yuran blajar di sana...........

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum... saya Muhamad Asraf, macam nak daftar ye, dan macam mana pula bayaran nye.. ni nombor saya 013-6053232... saya berumur 22tahun

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum . Saya Farouk . Saya berumur 18 . Macam mana nak daftar masuk ye . Tapi kalau saya masuk pada bulan 12 boleh tak ? Dan macam mana pembayaran . Ni nombor saya 172326670 . Terima kasih

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum . Saya Farouk . Saya berumur 18 . Macam mana nak daftar masuk ye . Tapi kalau saya masuk pada bulan 12 boleh tak ? Dan macam mana pembayaran . Ni nombor saya 172326670 . Terima kasih

    ReplyDelete
  8. assalammualikum . saya hendak belajar ilmu agama .. dari kecil saya rasa kosong tanpa ilmu agama.. para guru tolong lah hambamu ini.. saya HAMMAD IQRAM BIN ISMAIL BERUMUR 25 . NO HP: 01123652125 .. BERASAL DARI SELANGOR..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum saya ingin mendalami ilmu agama..macm mana nak mendaftar msuk..saya nazirul hariz b. Md noh. Umur 22 thun..no tel saya 0195400113

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum wbt. Nama sy Mohamad Hafriz Bin Mohamad Jaslan. Berasal dari Ampang Selangor dan berumur 28 tahun. Tujuan sy mengirim text ini adalah utk mengetahui bagaimanakah cara utk sy mendaftarkan diri agar dpt sy mendalami ilmu agama kerana sy sudah tersasar jauh dari landasan yg sepatutunya sy jalani. Mohon pihak tuan dpt membantu sy kembali ke jalan yg sepatutnya sy harungi. Di sini sy sertakan no telefon sy supaya pihak tuan dpt menghubungi sy dgn kadar yg segera. 0173238688 (ApiT)... sekian...

    ReplyDelete
  11. ingin tahu pasal madrasah 0176098309..

    ReplyDelete
  12. ingin tahu pasal madrasah 0176098309..

    ReplyDelete
  13. ingin tahu mengenai madrasah 0129755688. bagaimana boleh saya hubungi pihak tuan

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum. Saya siti nazihah. Saya ingin tahu bagaimana nak mendaftar dan berapa bayaran nya ?

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum warahmatullah.. Saya pun nak tahu psal madrasah.. Saya Nurul ..24.sabah.. 014-5608695

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum warahmatullah.. Saya pun nak tahu psal madrasah.. Saya Nurul ..24.sabah.. 014-5608695

    ReplyDelete
  17. Asallamualaikom berapa umur yg paling tua bolih belajar di sini?

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum..macam mana nak buat pendaftaran untuk pondok nie?0179059285

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum, nama saya ammar afiq, umur saya 20 tahun, saya nak tau macam mana nak di sini dan adakah ada pembayaran kemasukan dan pembayaran setiap bulan?? Terima Kasih

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum. Nama saya Amzar bin Ahmad dan berumur 24 tahun. saya ingin bertanya bagaimanakah cara utk sy mendaftarkan diri dan penempatan di sana agar dpt sy mendalami ilmu agama. Di sini sy sertakan no telefon dan email sy supaya pihak tuan dpt menghubungi sy dgn kadar yg segera 017-85892205 atau di email aamzar2010@gmail.com. harap pihak tuan dapat membantu sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  23. Assalamuaikum..saya nurul atikah,umur 22 tahun. Saya nak tanya macam mana nak daftar masuk..0174302791 nie no saya,Saya berharap dapat belajar di sini

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum tuan.saya dan sahabat saya berhajat untuk mendalami ilmu agama di tempat tuan sambil berkerja di sana.diharapkan tuan dpt membantu kami berdua.

    ReplyDelete
  25. assalamualaikum
    saya Sazali dari guar chempedak..
    adakan pengajian pondok untuk anak perempuan saya yg berumur 19tahun..
    jika ada sila hubungi saya..dinombor
    hp-019-4147771

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum
    saya Sazali dari guar chempedak..
    adakan pengajian pondok untuk anak perempuan saya yg berumur 19tahun..
    jika ada sila hubungi saya..dinombor
    hp-019-4147771

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum..ana dari selangor ingin mengetahui macam mana untuk ana pergi belajar sekolah pondok di sana..mohon hubungi ana 0176188570

    ReplyDelete
  29. Salam alaik..ana drpd selangor..ana terigin sangat nk ke p0ndok😭😢bantu ana ..mcm mana caranya nak ke pondok..dalam masa terdekat..umur ana 19 tahun mohon

    ReplyDelete
  30. Salam alaik..ana drpd selangor..ana terigin sangat nk ke p0ndok😭😢bantu ana ..mcm mana caranya nak ke pondok..dalam masa terdekat..umur ana 19 tahun mohon

    ReplyDelete
  31. Bagaimana cara nak ke sana ya?ana trigin sngt..mohon bantu ana

    ReplyDelete
  32. Bagaimana cara nak ke sana ya?ana trigin sngt..mohon bantu ana

    ReplyDelete
  33. salam..sya umur 19tahun blh dk sya nk msuk pondok nii??

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum..sy berumur 38..mcm mna cara utk sy masuk belajar agama kt sklh pondok ni..mcm mana cara utk sy hbungi pihak madrasah?

    ReplyDelete
  35. Ada tak pondok utk orang dewasa yg boleh tggl disana utk belajar..

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum ada x pondok kosong yg boleh masuk segera, dewasa

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum saya ingin belajar ilmu agama nama saya Ahmad Farhan Mahmud nom tel 0199749558

    ReplyDelete
  38. Anak saya lelaki ingin tinggal di pondok ini utk belajar mengaji dan sembahyang. Mcm mana cara nk hubungi pihak pondok ini.

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum sya Nurul najwa 19, sya nak berminat nak balajar kat sini 0138278377

    ReplyDelete
  40. Assalammualaikum..mcm mna cara nk daftar dan blajaq kt cni..0175226618

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum macam mana nk daftar masuk sini?? Kalau boleh tolong bagi tahu saya 0193726434,saya nak belajar ilmu agama mintak jasa baik tuan dan puan bantu saya bab agama

    ReplyDelete
  42. Assalammualaikum.. Macam mana nak daftar masuk? ni no telefon saya 0142688794

    ReplyDelete
  43. Tuan klu istri sy nk blajar dan tengall kera bolann bpa

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0174590748 tuan puan guru boleh tau istri sy nk blajar

      Delete
  44. Assalamualaikum. Boleh bantu anak sy umur 14 tahun belajar disini?

    ReplyDelete
  45. Saya umur 22 perempuan saya teringin sngt nak belajar agama mcm mana nak masuk sini?

    ReplyDelete
  46. Assalamulaikum saya azhar umur 45 ingin tinggal di pondok untuk belajar ugama. Saya jahil bab ugama

    ReplyDelete
  47. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  48. assalamualaikum, saya ingin tahu lebih lanjut mengenai pondok InI. no tel:0175202763

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum,,,saya Hafeeme bin Mahadi umur 27tahun ingin belajar agama di pondok tuan guru,n kalau boleh saya ingin tahu dengan lebih jelas n nyata mengenai pondok tuan guru.. Tuan guru boleh tak jelas kn dengan lebih lanjut lagi .. Ini nom tel saya,01127178878

    ReplyDelete
  50. assalamualaikum..sy siti norbaya bt shamsul baharin umur 26 thun ingin blajr di pondok tuan guru..klu boleh sy nk tw detail pondok tuan guru...ni no tel sy 0132159398...no wassup 01136892423...sy harap sgt

    ReplyDelete
  51. assalammualaikum....sya mariani osman ingin tahu dgn lebih lanjut lagi berkenaan pondok tuan guru..sy berniat ingin menghantar adk sy belajar di pondon tuan guru.ini no fon sya 0124672970..

    ReplyDelete
  52. Boleh tak bagi no talipon pej untuk dartar anak ke sini.
    0126031972

    ReplyDelete
  53. salamualaikum..saya usia 33tahun..saya berminat utk daftar pondok..ini no saya..0108370196.

    ReplyDelete
  54. Assalamualaikum,, sy nk tahu pondok sediakan asrama tak? Berapa bayaran sebulan...

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum..mcm mne cara kemasukan utk kemasukan di sklh pondok ni

    ReplyDelete
  56. Sy mncari pondok untuk belajar yg ada tmpat tggal sambil boleh brkje

    ReplyDelete
  57. Assalaimualaikum sy mncari pondok yg ada tmpat tggal dan sambil boleh brkerja ni no tlpon sy 0142290530

    ReplyDelete
  58. Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Saya IZS dari kuala lumpur, berumur 28 tahun. Saya seorang insan lemah dalam perguruan islam walaupun di lahirkan dalam agama islam, saya sudah cuba mencari untuk mempersiapkan sahsiah diri di jalan diredhai Allah. Mohon bantuan sahabat berhubung dengan saya 01120982021 (IZS).
    Like · Reply · Delete · 2m

    ReplyDelete
  59. assalamu'alaikum saya husna umur 23 tahun.. saya ingin mengetahui lebih lanjut tengang pondok ni.. 0149417437.

    saya baru berhenti kerja dan niat nak ngaji agama selama sebulan lepas tu nk kerja balik..kalau boleh..nanti bagi no pejabat nah..saya nak call..terima kasih

    ReplyDelete
  60. Tlg tel sy 0163495351. Sy nk tau cara daftar masuk pondok ni

    ReplyDelete
  61. Assalammualaikum... boleh saya tahu berapa bayaran untuk masuk madrasah ni? Dan bagaimana cara mendaftar untuk masuk madrasah ni?

    ReplyDelete
  62. Sya pun nak belajar kt sini..mcm mna nk daftar.. Boleh call sya 01112583181

    ReplyDelete
  63. Salam...terima tak untuk perempuan 14 tahun...bagaimana caranya...019 4886260

    ReplyDelete
  64. Assalammualaikum,saya hafizul n umur 39thn dr klang selangor, saya nak belajar agama, saya nak tanya ada x di sediakan tmpt tggl bg yg rantau seperti saya, dan bgaimanakah cara utk daftar ke pondok tu ustaz, tlg info pd saya, 0177933196

    ReplyDelete
  65. Assalamualaikum..Adakah disediakan kelas pengajian untuk orang tua yg dah pecen dan juga tempat tinggal ..harap dapat hubungi azmin 0173272007

    ReplyDelete
  66. Askm wbt. Sebagai pesara, adakah kelas pengajian utk golongan spt sy dan tempat tinggal. Mohon hubungi 017-2841018. tksh

    ReplyDelete
  67. Asalamualaikum ..sy berminat utk belajar ugama di pondok ..tolong humbungi saya..0105159181 .megat Badrul

    ReplyDelete
  68. Asalamualaikum..saya muhd akhir..saya ingin belajar agama n dduk dkat pondok disana bleh ka..saya berumur 28 tahun

    ReplyDelete
  69. Assalamualaikum masih bukak ke pondok ni...saya berminat nak belajar dipondok ni mcm mne ye caranya?

    ReplyDelete
  70. Assalamualaikum... Kami sekeluarga berminat belajar dan tinggal di sana.. Bagaimana caranya.. Boleh hubungi saya .. 0122824130..Din...

    ReplyDelete
  71. Assalamualaikum..sy berminat nk bljar ilmu agama berteraskan sistem pondok..boleh sy tahu mcm mne sy nk daftar sebagai pelajar pondok..umur sy 34thun..sy ingin bljar ilmu agama..

    ReplyDelete
  72. Assalamualaikum. macamana saya nak daftar masuk anak saya belajar di sini

    ReplyDelete
  73. Assalamualaikum saya berhajat medftrkan ank saya umur 22 thn lelaki tolong hubungi saya afi 0166766460

    ReplyDelete

ampuni kami