Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Sunday, May 15, 2011

Pondok Tuan Guru Hj Salleh Musa -Sik Kedah .Pondok paling pengaruh di Kedah

Madrasah Ar Rahmaniah , Pondok Tuan Guru Haji Salleh Sik merupakan pusat pengajian Islam yang paling berpengaruh di Kedah buat masa kini .
Insyallah saya akan isikan cerita bkaitan dengan Pondok ini dan Insyallah dengan taufiq Allah saya akan cerita serba sedikit cerita tentang Tokoh Guru kita Al Alim Al Alamah Tuan Guru Haji Salleh Musa . Tulisan saya secara bersiri kerana masa saya terbatas . Insyallah saya akan ushakan demi martabatkan Ilmu , Ulama dan Islam . Saya harap semua saudara doa agar saya Istiqamah dalam perjuangan dan dikuatkan Iman .

Gambar sekitar Madrasah Ar Rahmaniah Pondok Tuan Guru Hj Salleh Sik -Kedah
Pondok pelajar remaja

Sausana kuliah setiap Jumaat lebih dari 3000 yang hadir untuk belajar dengan Tuan Guru

Sausana gerai setiap kali kuliah Jumaat

Sebahagian dari ribuan yang hadir setiap Jumaat jam 8 pagi hingga 10.40 pagi



Pondok Remaja




Surau yang boleh memuatkan 3000 jemaah



Bilik tetamu Madrasah yang sentiasa menerima kunjungan ziarah dari kalangan ulama tempatan , ulama luar negara , pimpinan tertinggi dan tokoh-tokoh luar dan dalam

Geduk / Gendang Raya masih terdapat di Pondok Sik

Perigi sumber air yang tidak pernah kering dari tahun 1964 hingga kini , walau musim kemarau Alhamdulillah perigi ini tidak pernah kering

1 comment:

  1. askum...........tlg ana!! ana klau blh nk cri kerja kt tmpt madrasah ni. tukng kebun,pencuci pn xpe.....sb dpt blaja!! sian ana....krna Allah Taala

    ReplyDelete