Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Thursday, April 1, 2010

SULTAN MUHAMMAD AL FATEH -SIRI 5


SULTAN MUHAMMAD mengukuhkan pemerintahan dan mengatur langkah menyerang KOSTANTINOPLE .

SULTAN MUHAMMAD mearahkan seluruh tentera menjalani latihan selama 40 hari. Siang tentera menjalani latihan , malam mereka beribadah . SYEIKH SAMSUDDIN ikut serta dalam memberi suntikan rohani dan semangat jihad dalam latihan tentera .SUNAH RASULULLAH DIAMALKAN dalam kehidupan dan latihan.

Satu hari SULTAN MUHAMMAD tidak bermaya , keletihan maka orang bertanya khabar adakah Sultan Muhammad sakit atau susah hati , maka Sultan Muhammad menceritakan keadaan sebenar , yang mana baginda tidak selera makan dan mengidam buah delima , maka tentera tidak melengahkan masa mereka terus mencari delima . Tentera berjalan jauh ,lalu jumpa satu kebun delima . Mereka mencari tuan kebun tetapi tidak jumpa .
Mereka patuh kepada arahan Sultan "JANGAN MENZALIMI RAKYAT , JANGAN INAYA HARTA ORANG, TUNJUK AKHLAK BAIK SEBAGAI TENTERA ISLAM ", maka mereka tidak berani mengambil buah itu sekalipun orang tidak nampak , tuan tidak ada sekalipun, kerana mereka ditarbiah dengan amanah dengan hukum ALLAH , lalu mereka pulang dengan kecewa . Mereka tidak menyedari tuan tanah sedang mengitip mereka . Lalu mereka berhenti di sebatang sungai , tuan kebun sengaja menghanyutkan buah dalam sungai , mereka tetap tidak ambil buah itu kerana delima itu hak tuan empunya kebun , haram makan tanpa izin , dan mereka tidak sanggup memberi Sultan makan benda haram . Mereka pulang dengan kecewa dan khabar kepada sultan , tiba2 tuan kebun tadi mengadap Sultan lalu dia pekenal diri kepada Sultan Muhammad "SAYA TUAN EMPUNYA KEBUN DELIMA, SAYA KAGUM DENGAN TENTERA TUANKU YANG SANGAT AMANAH , SAYA BERIKAN SEGALA BUAH YANG ADA DI KEBUN KEPADA TENTERA SULTAN MUHAMMAD, SAYA YAKIN SULTAN MUHAMMAD AKAN MENAWAN KOTA KOSTANTINOPLE TIDAK LAMA LAGI DENGAN IZIN ALLAH , SAYA BANGGA DENGAN KERAJAAN ISLAM SULTAN MUHAMMAD AL FATEH"

Sultan Muhammad berbangga dengan akhlak yang tinggi dikalangan tentera dan rakyat .
Beliau yakin akan tawan kota konstantinople makin hampir .

Sultan Muhammad MENGHANTAR PASUKAN PERISIK untuk memantau keadaan kota dan jalan yang tidak pernah dilalui, untuk tentera ISLAM menyeludup masuk tanpa disedari Rom .
Selama 2 bulan mereka mengatur langkah .
Sultan Muhammad makin yakin maka TENTERA ISLAM SUDAH BERSIAP SEDIA MENYERANG MUSUH .
Seramai 250 000 TENTERA ISLAM YANG TERPILIH DIHANTAR MENYERANG KOTA DAN 250 000 LAGI MENGAWAL NEGARA TURKI

MASYALLAH !!!
Hebat sungguh ALLAH meilhamkan kepada SULTAN MUHAMMAD untuk mengembang syariat ALLAH .
Tentera ISLAM masuk menyeludup melalui jalan yang tidak pernah dilalui orang , Ini SUNNAH RASULULLAH SAW sewaktu dalam perang , untuk memastikan musuh tidak dapat kesan pegerakan .
KOTA KOSTANTINOPLE sudah DIKEPUNG TENTERA ISLAM , tentera ISLAM BERTASBIH , BERZIKIR , BERTAKBIR DANGAN KUAT HINGGA BEGEMA .
Maharaja sudah takut dengan kehadiran tentera ISLAM .

Sultan Muhammad hantar utusan bertemu maharaja zalim .
Dalam warkah Sultan Muhammad menulis "SURAT DARI SULTAN MUHAMMAD , WAHAI MAHARAJA PILIH ANTARA DUA ISLAM ATAU SERAH KOTA INI DENGAN AMAN , ANDAI ISLAM KAMU KAMI BERDAMAI , ANDAI SERAHKAN KOTA INI KAMI TIDAK MENYERANG KOTA INI , ANDAI INGKAR TENTERA ISLAM SUDAH SIAP SEDIA MENYERANG KOTA INI"

Maharaja zalim itu dengan takabur menerima tawaran berperang dan dia yakin akan menang , pada hal dia sudah tersilap angapan, sasaran beliau menyimpang .

No comments:

Post a Comment

ampuni kami