Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Friday, April 9, 2010

MUSLIMAH DIMULIAKAN OLEH ISLAM



Muslimah sangat2 dimuliakan ALLAH .
ISLAM Memuliakan Muslimah dan meletakan kedudukannya yang tinggi dalam agama .
Muslimah adalah gologan pertama menerima dakwah RASULULLAH , Muslimah yang dimaksudkan adalah Siti Khadijah yang mewakili seluruh muslimah keseluruhannya.

Sungguhpun begitu tetapi RASULULLAH SAW pernah bersabda "penghuni neraka yang paling ramai adalah wanita"

Maka peranan muslimah dalam agama adalah sangat2 besar !
Siti KHADIJAH MENGORBANKAN SEGALA2 DEMI MEMBANTU DAKWAH RASULULLAH .
Maka setiap muslimah yang ingin menjadi hamba Allah yang baik mesti tanam semangat untuk membantu agama ALLAH , mudahan akan bersama KHATIJAH dan Isteri RASULULLAH yang lain dalam syurga di Akhirat kelak .
Setiap muslimah harus mengaja batasan yang ditetap syara, kerana Syara menghormati muslimah. Kami muslimin haram melihat aurat kalian , tetapi kalian perlu menjaga aurat kalian .
Muslimah perlu menjaga batasan pergaulan , kalian perlu mengaja hukum halal , haram , dosa dan pahala dalam erti lain kalian mesti menjalani kehidupan bersyariat .

Ramai perempuan yang menghuni neraka kerana kebanyakan penyebab dan fithnah datang dari perempuan . Ya saya sebagai muslimin tidak menghina muslimah kerana tanpa muslimah tiada saya dimuka bumi ini , tetapi ini hakikat perlu diterima bahawa kebanyakan fithnah datang dari wanita dahulu . Saya tidak menyebelahi kaum saya yang salah dikata salah . Laki pun jika benafsu iblis maka perempuan solehah pun jadi mangsa nafsunya , maka laki yang bersalah .

Tetapi apa pun muslimah perlu mengaja diri , akhlak muslimah , pergaulan , pakaian dan tingkah laku . Jangan kita menarik perhatian lelaki kearah menyampakan diri dalam neraka.

Muslimah dihormati dan dipandang mulia oleh syara kerana itulah agama sangat mengaja kalian . Kalian ini nilai mahal disisi ALLAH , maka nilaian mahal disisi ALLAH tidah boleh didedahakan sebarangan . Ini hanya contoh yang saya bawa sahaja . Maka Islam sangat mengaja batasan untuk muslimah seperti jaga aurat , pergaulan dan lain2 kerana benda yang mahal ini mesti dijaga kualitinya.

Maka muslimah perlu menjaga semua ini demi menjadi hamba bertaqwa. Lelaki pula sama ada ayah , abang atau suami mesti memimpin muslimahkearah keredhaan ALLAH .
Mudahan kita sama dapat redha ALLAH , INSYALLAH AMIN...

No comments:

Post a Comment

ampuni kami