Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Monday, April 5, 2010

RASUL DAHRI -TOLAK TAUHID SIFAT 20?


MUDAHAN ALLAH MELEMBUT HATINYA DAN MENERIMA HIDAYAH DAN TIDAK MENGHINA ULAMA DAN TIDAK MENGKAFIRKAN ORANG LAGI...

Kenyataan Rasul Dahari dalam youbtube tentang menyalahkan sifat 20 sangat2 menaikan darah saya . Tetapi secra hikamah saya merayu pada Rasul Dahari supaya janganlah salahkan dan sesatkan ulama2 muktabar ahli sunnah wal jammah ...

Ulama Muktabar Ahli Sunnah jangan disalah dan jangan disesatakan . Saya cadangkan supaya Ustaz Rasul Dahri datang Pondok Tn Guru Hj Salleh sik dalami tauhid dululah baru boleh beza yang mana benar dan mana salah , jangan main tuduh ikut fikiran sahaja ...

Saya sebenarnay sudah malas bahas hujah Ustaz Rasul Dahri kerana banyak kerja dakwah yang dapat dilakukan , tetapi memandangkan Ustaz cakap soal ini maka saya bertanggungjawab mempertahankannya . Saya berjanji akan mempertahankan TAUHID SIFAT 20 INI HINGGA BERMATIAN KERANA INI ADALAH AMANAT GURU SAYA KEPADA SAYA ...
Bukan nak memusuhi ustaz Rasul Dahri tetapi hanya ingin muzakarah supaya kita dapat keputusan yang terbaik . Kenyataan ustaz ini akan menyebabkan umat keliru , kenyataan ustaz ini berdosa kerana membatalkan tauhid sifat 20 , selain itu menyalah dan menyesatkan ulama yang telah lama mengajar tauhid sifat 20 ...

Ustaz Rasul Dahri mari kita muzakarah !, saya sedia atur majlis muzakarah antara ustaz dengan tuan2 guru pondok ,terlebih baik lagi datang sik kita muzakarah dengan ulama tauhid Tuan Guru saya Tn Guru Hj Salleh .

TAUHID SIFAT 20 ADALAH TAUHID AHLI SUNAH WAL JAMAAH yang ulama gali dari AL QURAN DAN HADITH . Imam As Syari , Imam Ibnu Arabi , Imam Fkrulrazi antara tokoh ulama muktabar yang mengikuti jalanan ini . Tauhid sifat 20 adalah tauhid yang sangat halusi , ditil pembahasannya . Ustaz tidak faham , lalu menyalahkannya ini tidak adil dan kenyataan ini sangat tidak bertanggungjawab .

Saya sangat kesal dengan kenyataan ini . Sedangkan ulama muktabar semuanya meakui kesasihan tauhid sifat 20. Ustaz telah kelirukan umat! pecah belahkan umat!

No comments:

Post a Comment

ampuni kami