Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Monday, March 8, 2010

APA DAH JADI DENGAN DATO SERI HARUN SANI KEBELAKANGAN INI?


DATO HARUN SANI MUFTI KERAJAAN PERAK MENCADANG DAN MEMPELAWA PAS MENYERTAI UMNO???

BOLEH KA PAS BERSATU DENGAN UMNO?
PAS dan UMNO pasti tidak boleh bersatu kerana dasar lain2 . PAS nak laksana hukum AL QURAN ,manakala UMNO masih mempertahankan hukum penjajah .

PAS bersatu dengan DAP pula bagaimana ?
PAS tetap dengan dasar MEMPERJUANGKAN ISLAM , nak melaksana undang2 syara dalam negara . Maka PAS dan DAP masing2 diatas satu tujuan hendak menumbankan kerajaan UMNO/BN yang menzalimi rakyat , mengkhianati amanah rakyat seperti salah guna kuasa , rasuah dan lain2. PAS bergabung dengan pakatan adalah atas satu tujuan untuk menumbangkan kerajaan UMNO/BN . Maka dengan kekuatan rakyat memberi kepercayaan kepada pakatan maka YANG AKAN JADI PM DALAM PAKATAN ADALAH MELAYU BERAGAMA ISLAM SEPERTI DALAM UNDANG2 NEGARA . APA MASALAH? APABILA PAKATAN MEMERINTAH MALAYSIA TETAP PM BUKAN CINA , INDIA .

UMNO DENGAN DAP APA BEZA ?
UMNO FASIQ DAN TERKADANG MUNAFIQ KERANA MENOLAK HUKUM HUDUD .
JADI ORAN MUNAFIQ TERLEBIH TERUK DARI DAP . ORANG MUNAFIQ MASUK NERAKA TERLEBIH AWAL DARI KAFIR

MANA BOLEH BERSATU DATO SERI !!!
DATO SERI TERLEBIH ALIM SEBAGAI MUFTI , TETAPI BIAR ILMU MEMANDU DATO BUKAN MELETAK KEDUDUKAN KEKAYAAN DUNIA SEBAGAI KEPENTINGAN DALAM MENGHUKUM SESUATU .

DALAM POLITIK PERAK , KERAJAAN PERAK SEKARANG BUKAN KERAJAAN PILIHAN RAKYAT.
HARAM MENGKHIANATI AMANAH RAKYAT .
DATO TIDAK SUKA KERAJAAN PAS CAMPUR DENGAN DAP KERANA DAP CINA . ADAKAH UMNO MELAYU LAKSANA HUKUM ISLAM . DAP MEREKA TOLONG JUGA GERAKAN PAS YANG MELAKSANA ISLAM , UMNO LEBIH TERUK , BERJUANG MERUNTUHKAN KERAJAAN PAS !!!

3 comments:

  1. aku rasa ayat admin ni keterlaluan. Pernahkah admin bertanya terus kepada ustaz sebab-sebab mengapa Ustaz berkata demikian? Ustaz kan ulama, mustahil ustaz tidak memandang jauh tentang apa yang ingin diucapkannya.

    Kita sebagai orang awam tidak sepatutnya membuat pandangan liar sebegitu.

    ReplyDelete
  2. Harunsani - inilah contoh yang disebut sebagai tanda akhir zaman. Mulut celupar seorang yang dikata alim tapi sebenarnya seorang yang menjual agama. Pengecut yang tidak sanggup mempertahankan Islam, kerana lebih takut kalau gajinya ditahan. Dia tak seperti bekas mufti Selangor, Ishak Baharom, yang sanggup mempertahankan Islam, walaupun dilucutkan dari jawatan. Sebenarnya, Harunsani ni dah makin jauh dari Allah SWT. Kita ni rata-rata sudah berusia setengah abad. Kita dah tak sanggup lagi tengok apa yang terjadi selama 55 tahun yang lepas. Hancur anak cucu cicit kita kalau UMNO terus memerintah. Bukan nak mendekatkan generasi baru dengan tuhan, malah makin menjauhkan mereka dari Allah SWT. UMNO lah yang mempromote dan menerapkan ideology secular di Malaysia. Apa lagi yang nak ditunggu lama-lama untuk melaksanakan Syariat Islam, di Malaysia ni. Kuasa sudah ada, orang bijak pandai tentang ugama sudah ramai, semua infrastructure sudah lengkap. Jadi apa yang menyebabkan tidak ada daya upaya untuk melaksanakan hukum Allah SWT? 55 tahun buka jangka masa yang pendek, sebenarnya. Itu sebabnya Penjajah Inggeris pun hairan kenapa UMNO tak laksanakan apa yang sepatutunya dia lakukan. Kenapa mesti ikut semua sistem yang penjajah inggeris tinggalkan. Mereka kata Malaysia ni kan dah merdeka dan dah tak ada kena mengena dengan Inggeris lagi. Apakah orang UMNO ni bodoh kesemuanya sehingga tak ada yang boleh mentadbir negaranya sendiri.

    ReplyDelete
  3. Cukup lah dengan masa yang telah diberikan kepada UMNO. Sekarang ini kita nak beri giliran Pakatan Rakyat pulak, insyaAllah... PAS pun ada ramai orang yang boleh melaksanakan amanah menegakkan hukum-hukum Allah. Mengenai hal-hal dunia seperti ekonomi, technology, militeri dan lain-lain tu semuanya bukanlah rumit sangat. Kita semua rakyat ada kemahiran untuk menguruskan perkara tu. Tak perlu bimbang. Kami cuma nak kaum ulamak yang menerajui negara ini, memimpin kami semua ke arah yang diredhoi. Itu aje ... susah sangat kah?

    ReplyDelete

ampuni kami