Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Saturday, May 5, 2012

Nasihat Habib buat pengikut Salafi...Jangan kafirkan Ashairah , Maturidi , Tabliq

Saya amat bersetuju dengan ceramah Habib Rizieq Shihab , Ulama Ahli Sunnah yang lantang pertahankan Ahli Sunnah . 
Habib Rizieq bagi ana seorang yang tegas beperinsip tetapi beliau sangat terbuka . Beliau nasihat golongan Salafi atau wahabi dengan pandangan yang mantap . 
Beliau nasihatkan golongan salafi jangan lantang sesatkan dan kafirkan umat Islam . 
Saya amat-amat setuju dengan Habib 
Saya menyeru kepada masyarakat Malaysia jangan terpedaya denghan ustaz yang suka salahkan ulama Ahli Sunnah . Mereka ini ( wahabi/ salafi) suka sangat menyalahkan ulama dahulu dan suka bekeras dengan hujjah mereka dan menyalahkan semua orang . 
Di Malaysia saya mengenal pasti segelintir ulama Wahabi yang aktif dalam internit , terpaksa saya sebutkan nama mereka supaya masyarakat dapat tapis dulu apa yang mereka sampaikan . Antara wahabi tegar yang aktif  dakwah dalam internet sekarang adalah :


2 comments:

  1. Susah sangat ke nak ikut Al Quran dan As Sunnah.. yg terang dan sahih.. memanglah pada mereka yg mengaji bertahun tahun dgn cara berkurangan kitab kitab yg sahih dan mengenal hadis hadis yg sahih dipondok pondok maupun di pengajian yg kurang expose pada hadis hadis sahih... Tapi sekiranya dewasa ini khabaran meluas ..setidaknya sampai pada empunya diri..maka ambillah menafaat ..memperelokan diri... memang ilmu yg dulu berlajar perlu diperbetulkan ini mengambil masa... untuk amalan yg bersih dari kesilapan..demi kesucian agama... Janganlah kuatirkan periuk nasi dan hilang penuntut... demi menyelamatkan dari penyebaran kesilapan yg dulu berterusan... Utamakan kesucian Agama dari.. periuk nasi dan popularity ... dalam sepanjang kesilapan berterusan... Takutlah pada perkara yg bolih merosakan amal... Ingat peringatan dan Khabaran yg benar telah datang ..maka ikutilah...usah menentang ..kerana ia pasti membawa kemusnahan diri jua... manakah mungkin kitabullah dan Assunnah yg sahih dimungkiri...atau diganti dgn pendapat manusia walaupun setinggi wali..

    ReplyDelete

ampuni kami