Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Thursday, April 14, 2011

Solat hajat seluruh negara malam ini

KUCHING, 14 April: PAS mengarahkan semua ahli seluruh negara melaksanakan solat hajat pada malam ini untuk kemenangan calon PAS dan Pakatan Rakyat di Sarawak.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata ni adalah jalan yang terbaik bagi pejuang agama Allah supaya Allah memberi kesejahteraan kepada calon PAS dan petugas PAS di Sarawak.

“Kita perlu memohon kepada Allah semoga pintu hati pengundi terbuka untuk menyokong perjuangan menegakkan keadilan dan menentang kezaliman.

“Alhamdulillah, petugas PAS dan PR menunjukkan komitmen yang tinggi untuk memastikan perubahan politik di Sarawak,” ujarnya.

Sebelum ini, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali memaklumkan, Mursyidul Am dan Presiden PAS telah mengarahkan semua ahli agar menunaikan solat hajat di seluruh negara malam ini.

Idris dalam kenyataannya menambah, semua penyokong PAS di seluruh negara hendaklah bermohon kepada Allah agar keselamatan petugas-petugas parti selamat menjalankan tugas sepanjang pilihan raya ini.

“Nampaknya bunga-bunga kemenangan sudah nampak, penerimaan masyarakat tempatan walaupun berlainan agama dan budaya,” ujarnya.

Menurutnya, PAS sudah tidak asing lagi kepada mereka, terutama generasi muda

No comments:

Post a Comment

ampuni kami