Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Tuesday, July 21, 2015

Istiqamah bersama perjuangan Islam dibawa PAS serta Tolak PASMA , GHB , G18 - Helmi Assyafie



Allah ...
Kemelut perpecahan PAS Pasma G18/GHB Harapan Baru.
Pendirian saya Helmi Assyafie
Saya amat memerhati keadaan jemaah dan sedih dengan perpecahan ummat Islam kini.
Saya rasa bertanggungjawab dan rasa terpangil untuk suarakan pandangan. Sebenarnya hampir setahun saya tidak tulis artikel politik , disebabkan isu berkaitan ummah agar masyarakat tidak lari dari keluar dari pemikiran ahli sunnah wal jamaah maka saya terpaksa suarakan pendapat.
Oleh itu saya punya pendirian kita perlu memiliki kefahaman agama ahli sunnah wal jamaah.
Pasma dan GHB harapan Baru ramai kalangan mereka tidak faham al quran hadis cara yang terbaik mengikut aliran ahli sunnah wal jamaah.
Oleh itu apabila pasma cuba mengambil kuasa dari ulama dalam pemilihan muktamar ternyata Allah tidak mengizinkan mereka , manakala ramai mereka kalah dengan pro ulama, maka G18 seterusnya Harapan Baru ditubuhkan oleh Md Sabu and the geng.
Harapan baru adalah g18 yang kecewa kerana tidak dapat kuasai PAS dalam muktamar tahunan yang ditakdir Allah pada tahun ini sebagai tahun pembersihan dalam jemaah Islam yang sekian lama keruh .
Maka tertubuhnya pakatan ini.
Bagi saya secara bertanggungjawab mengatakan pasma dan harapan baru mereka yang tidak faham aqidah Islam yang sebenar mengikut ahli sunnah wal jamaah. Oleh kerana itu mereka faham mengikut logik fikiran dan pengalaman politik sahaja.Buktinya apabila perkara yang melibatkan aqidah disentuh masih lagi mereka mahu mempertahankan DAP.
Pasma dan harapan baru mereka mahu pertahankan pakatan rakyat sebab mereka hanya target mahu cepat ke putrajaya. Pihak kita mahu kemenangan tetapi biar berpaksikan Islam ,bukan kita tidak mahu menang sebab masing masing kita mahu kemenangan untuk tegak syariat Allah.
Pasma dan Harapan baru marah PAS putus hubungan dengan DAP. Tahaluf kerjasama politik ada syaratnya, yang langar adab tahaluf adalah DAP bukan PAS. Ulama nampak semua benda ini yang mana orang tidak nampak.
Sekarang DAP masih lemah itu pun DAP sudah pandai ajar orang Islam dan tunjuk besar kepala .
Jika kita kata sebegini pasma dan harapan baru akan kata Islam agama rahmat. Kita jawab ya memang Islam agama rahmat yang Rasulullah ajarkan. Tetapi ada had dan batasan. Jika bertembung dengan pekara aqidah kita tidak boleh tolak ansur .
Pasma dan harapan baru akan jawab DAP tak akan boleh kuasai Malaysia sebab DAP hanya bertanding 50 kerusi Parlimen , maka kita jawab jika sekarang pun mereka dah tunjuk belang dan pandai nak ajar orang Islam maka apa lagi mereka akan ajar kita lepas ini.
Bahaya fahaman librel , sekuler , plurel , kawarij dan DAP ini jika kita biarkan.
Wajib kita pertahankan pemahaman ahli sunnah wal jamaah dalam negara kita. Wajib orang Islam terutama jemaah mempelajari Aqidah ahli sunnah wal jamaah .
Harapan baru dan pasma asyik salahkan Ulama sebab mereka kata ulama tak bijak gopoh dan lain lain. Saya jawab : Allah bagi ulama kita nampak apa yang kita tidak nampak sebab ulama seperti TGHH TG Haron Din nampak mudarat yang akan mengundang jika kita biarkan keadaan seperti ini, maka mereka bertegas dalam isu aqidah.
Mengapa kita mahu lawan ulama, mengapa kita mahu marah ulaman, sampai nak tubuh parti lain.
Mereka akan kata kita taksub ulama ,
Maka saya jawab taksub kepada perkara tidak betul itu salah jika pekara petul tak nama taksub namanya taat.
Mereka akan kata mereka akan terus perjuangan almarhum Ust Fadzil Nor dan TGNA , maka saya jawab jika nak teruskan perjuangan Almarhum maka ikuti tarbiah , perkemaskan aqidah , perjuangkan syariat.
Mereka kata ulama tidak berakhlak, saya jawab jika ulama tidak tegas jemaah ini akan musnah ibarat kapal yang ditebuk tebuk oleh mereka yang mempergadaikan prisnsip perjuangan Islam yang diasas oleh ulama dulu.
Mereka akan kata ulama gopoh nak laksana hudud. Saya jawab jika ulama tak tegas bab ini sampai qiamat Islam tak akan boleh tertegak.
Belajar lah sirah. Ada tahun awal Islam cara Rasul dengan pendekatan apabila Islam makin kukuh Rasul lebih memperkemaskan supaya Islam lebih maju.
Ada kata PAS Dengan PASMA dan GHP harapan baru sama sahaja. Saya jawab tidak sama sekali kali. Amat berbeza.
PAS bersama ulama seperti TGHH TG Haron Din , Ust Tn Ibrahim dan ulama ahli sunnah wal jamaah lain yang ilmu agama mereka boleh kita tumpang berbeza sangat dengan GHB.
Md Sabu kata PAS sudah tidak relevan .
Saya jawab sebab PAS sekarang dikuasai oleh ulama yang nak ikut ajaran al quran dan sunnah itu sebab dia kata tidak relevan lagi sebab tidak ikut pemikiran dia lagi setelah dia kalah dalam pemilihan muktamar baru ini.
Md Sabu kata nak buat Islam sebenar melalui GHB .
Saya jawab Islam Rasulullah SAW bawa ulama ahli sunnah wal jamaah bawa sudah cukup sempurna dah itu pun dia sendiri tidak mampu nak ikut semua , lihat akhlak masa ceramah sudah lah , kita tidak perlu lihat banyak benda lain.
Jauhkan pemahaman yang menyimpang dari aliran ulama ahli sunnah wal jamaah,
Pemahaman sekuler librel khawarij sangat bahaya jika kita biarkan .
Politik menghalalkan cara , ini bukan dari ajaran Islam.
Bendungi fikiran kita , hadiri majlis majlis ilmu tuntutlah ilmu agama dari ulama ahli sunnah wal jamaah
MOGA ALLAH RAHMATI KITA SEMUA MOGA ALLAH SELAMATKAN KITA MOGA ALLAH SENTIASA PIMPIN KITA DALAM TAUFIQ HIDAYAH DERTA ISTIQAMAH DALAM IMAN DAN ISLAM.
# Nak berjuang Islam perlu ada ilmu terutama aqidah ahli sunnah wal jamaah.
# Nak berjuang Islam mesti berakhlak baru kita bersama orang yang berakhlak.
# Nak berjuang Islam hati perlu buang sifat mazmumah dan hiasi dengan mahmuddah.
Tulisan ini ikhlas dari al fakir Helmi Assyafie Majlis Talim Asyairah Masjid Lama Pekan Tokai untuk nasihat diri sendiri keluarga sahabat dan semua agar tidak keliru dengan fikrah yang menyimpang dari ahli sunnah.
‪#‎Beramakepimpinanulama‬
‪#‎Istiqomah‬
‪#‎Ahlisunnhwaljamaah‬
‪#‎ilmuamal‬
‪#‎akhlak‬
‪#‎tarbiah‬
‪#‎mahabbah‬

BERSAMA ISTIQAMAH DENGAN PAS PERJUANGKAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH SERTA SAMA SAMA KITA TOLAK PASMA DAN GABUNGAN HARAPAN BARU ( GHB) DAN G18 MAD SABU AND THE GENG 

1 comment:

  1. Secebis ingatan buat TITM dan PAS yang semakin jauh meninggalkan perjuangan dan akhlak Islam.

    Kpd: Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
    Timbalan Presiden PAS
    Dpd: Madah Pujangga

    Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB.
    Kerana merekalah lah PAS dikenali umum (melalui PAS4ALL)

    Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB.
    Kerana pada merekalah ahli-ahli parti melihat contoh golongan yg ditarbiyah berkorban dan memahami perjuangan Islam.

    Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB ini,
    kerana merekalah inilah PAS diberi sokongan bila bertanding dan memenangi di kerusi-kerusi yg PAS tidak pernah menangi.

    Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB
    kerana ramai di antara mereka yg banyak berkorban masuk keluar penjara sedangkan golongan ustaz hanya bersilat dipentas ceramah dan menjual air liur serta menikmati elaun, gaji dan pencen.

    Jangan melampau menghina tokoh -tokoh GHB ini
    kerana bukanlah hak kepimpinan ulama mempersoalkan keikhlasan berjuang dan golongan ulama sendiri belum pernah diuji seperti yg telah mereka lalui

    Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB ini,
    kerana ukhuwwah dan akhlak Islam tidak mengizinkan kita mencaci, mencerca dan memfitnah mereka kerana kita tidak tahu siapa lebih mulia di sisi Allah.

    Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB ini,
    hanya semata-mata kamu sudah tidak berkenan kepada mereka.

    Namun gunalah gaji, elaun dan pencenmu. Semoga setiap kali kamu menerimanya, kamu akan ingat bahawa tokoh - tokoh GHB ini sama - sama menyumbang hasil jerik perit untuk menolong PAS sebelum ini tetapi kini kamu mengelabah dgn kekuatan mereka. Ada di antara mereka telah berada di medan perjuangan ketika sebahagian pemimpin PAS masih di sekolah lagi.

    Jangan melampau membenci tokoh - tokoh HB ini,
    kerana rakyat sedang menilai bagaimana sikap, akhlak dan keterbukaan serta kematangan kita, dan bagaimana kesudahan hidup kita di dunia ini.

    Senyum melihat gelagat manusia. Hebatnya pengajaran Ilahi. Jangan lupa hisab diri sendiri.

    ReplyDelete

ampuni kami