Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Sunday, October 14, 2012

Tuan Guru Nik Aziz Masih diperlukan dalam memimpin perjuangan -Tn Guru Hj Salleh Musa

Mengulas tentang kenyataan Hassan Ali yang meminta Tn Guru Nik Aziz turun dari jawatan Mursidul Am didalam Mingguan Malaysia 14.10.2012 semalam dan Utusan hari ini 15.10.2012 adalah tidak wajar . Pagi ini setelah selesai sesi kuliah di pondok Tn Guru Hj Salleh Musa turut merasa kecewa dengan Hassan Ali dan Nasaruddin Mad Isa kerana kenyataan mereka berdua bercanggah dengan keputusan syura Ulama .
Tn Guru Hj Salleh menyeru kepada seluruh ahli dan kepimpinan PAS agar kita kuatkan kerja memenagkan perjuangan ISLAM . Beliau berkata lagi pilihan raya makain hampir jangan dilayan sebarang komen yang tidak menguntungkan . Kita munajat lebih banyak biarkan mereka komen kita tetap utuh . Tn Guru Hj Salleh Musa yakin ahli dan pimpinan PAS terus Istiqamah dengan perjuangan Islam .
Tuan Guru Nik Aziz merupakan pemimpin yang sukar dicari ganti dengan ketokohan beliau , amanah beliau memimpin kerajaan , ini membuatkan musuh gerun dan musuh sentiasa mencari jalan menyerang belau . Insyallah ALLAH sentiasa pelihara beliau .

Walaupun ada beberapa perkara Tn Guru Hj Salleh tidak bersependapat dengan beliau tetapi lihatlah akhlak ulama , Tn Guru Hj Salleh tetap menyokong teguh kepimpinan Tn Guru Nik Aziz . 

Tn Guru Hj Salleh akan menghubungi Tn Guru Nik Aziz dan beberapa kepimpinan tertinggi bagi menyatakan hasrat beliau dalam isu ini.

Pada 25.10.2012 Pondok Tuan Guru Hj Salleh Musa akan mengadakan Munajat Semperna Wukuf Arafah , munajat ini akan dikhuskan bagi kemenangan Islam di Malaysia khasnya . Orang ramai dijemput hadir dan digalakkan berpuasa sunat Arafah . Majlis bermula jam 6.30 petang hingga 10.30 malam . Digalakkan berpakaian putih .  

No comments:

Post a Comment

ampuni kami