Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Saturday, June 30, 2012

Tahniah Abby, Kini Semangat Abby Bertambah Kental!!



Tahniah Abby, kini Abby Abadi mula bersemangat kental, ciri-ciri yang perlu ada bagi wanita Islam.
“Demi agama Islam, saya tidak lagi takut kepada manusia dan bimbang akan kehilangan semua kerana ianya datang daripada Allah.
Sekiranya saya tidak dibenarkan lagi keluar di televisyen … tak apalah, sebab saya sayangkan agama saya.”
Itulah kata-kata Abby semasa berkongsi pengalaman penghijrahannya di pentas Pas anjuran Dewan Pemuda PAS Kuala Kedah, 26 Jun lalu. Penghijrahannya membuka lembaran baru buat dirinya.
“Sebenarnya baru kini saya faham bahawa agama dan politik tidak boleh dipisahkan.
“PAS yang banyak menjemput saya, untuk berkongsi pengalaman sekaligus dapat memberikan sedikit kesedaran kepada di luar sana khususnya artis betapa pentingnya mendekatkan diri kepada agama Allah,”
“Saya seronok berkongsi cerita supaya apabila ada wanita lain melalui peristiwa seperti saya (berhijrah) mereka akan sama-sama mendapat kekuatan melalui perkongsian pengalaman ini,” kata Abby lagi.
Semoga penghijrahan Abby berpanjangan. Inginkan perubahan, Pas sememangnya wadah terbaik untuk Abby. Artis-artis yang lain juga mengikuti jejak langkah Abby Abadi.

1 comment:

ampuni kami