Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Wednesday, December 14, 2011

MB Kedah kini bergelar Datuk Seri Diraja

ALOR SETAR, 14 Dis: Menteri Besar Kedah kini bergelar Datuk Seri Diraja Azizan Abdul Razak ekoran dianugerahkan Darjah Seri Setia Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah Yang Dihormati.

Gelaran itu dianugerahkan kepada Azizan sempena pertabalan Tuanku Sultan Kedah sebagai Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan Tunku Sultanah sebagai Seri Paduka Baginda Raja Pemaisuri Agong ke-14, 12 Disember lepas.

Azizan adalah menteri besar dan juga Pesuruhjaya PAS Kedah. Sebelum ini beliau menerima anugerah yang membawa gelaran Datuk Seri.

Tuanku Abdul Halim mencatat sejarah pribadi apabila dilantik menjadi Yang Dipertuan Agung untuk kali keduanya 13 Disember semalam.

Sultan Muhmammad ke v, Sultan Kelantan pula telah dilantik menjadi Timbalan Yang Dipertuan Agung.

Azizan ketika mengulas perlantikan itu berkata, beliau yakin hubungan antara kerajaan pusat yang diperintah BN akan lebih rapat dengan kerajaan negeri Kedah yang ditadbir Pakatan Rakyat selepas perlantikan ini.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa pula melahirkan rasa gembira beliau dan rakyat Kelantan dengan kepercayaan Majlis Raja-raja untuk memilih Sultan Kelantan sebagai Timbalan Yang Dipertua Agung walaupun baru sahaja dilantik sebagai Sultan Kelantan.
(Azizan dan isteri bergambar dengan Yang Dipertuan Agung dan Raja Permaisuri Agung)

No comments:

Post a Comment

ampuni kami