Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Sunday, July 17, 2011

Kewajipan Mendirikan Negara Dengan Islam.

3 comments:

  1. kedah baru nak tutup pusat hiburan bulan ramadan. dah kecut perut di jerkah oleh DAP .bagaimana pas nak bina negara ISLAM. Baik lagi UMNO kalau macam tu. jangan kira lagi lesen arak bertambah di kelantan. pusat hiburan dan pelacuran becambah di selangor dan P.pinang. kebajikan kebajikan.Aku sokong 100% jika ada parti yang betul betul nak bina negara islam dan laksana hukum hudud. Pas cakap saja habuk pon tiada.Hudud dah hilang dari kedengaran yang timbul kebajikan.

    ReplyDelete
  2. itu semua nak dapat undi jer. depan org pondok, depan org kampung cakaplah nak tegak negara Islam supaya mereka ni sokong Pas. depan org kafir, depan org bandar, tak nak cerita negara Islam sebab takut tak dapat undi. apa nak buat, inilah contoh parti khawarij!

    pondok sik ni sesuai kot jadi pondok khawarij. kononnya tok gurunya tokoh tauhid negeri kedah. tapi yang lawaknya tok gurunya boleh setuju org kata Allah samseng, asalkan bukan mcm samseng kita. patutlah beberapa tahun lepas kawan saya tak jadi nak hantar anak muridnya ke pondok sik (walaupun saya yang cadangkan). anak muridnya hanya pergi mendengar ceramah hj salih pas tu balik semula ke kampung. bila saya tanya pada kawan saya tu, jadi tak anak-anak buah belajar kat pondok sik. dia kata: tak jadi. saya tanya: kenapa tak jadi? dia kata: dia punya pegangan tauhid tak kemas!

    saya macam tak percaya. tapi selepas muncul blog ni, baru saya nampak akan kebenaran kata-kata kawan saya tersebut. lepas ni kalau org tanya saya boleh ke nak belajar di pondok sik? maka jawapannya: tidak sekali-kali!

    ReplyDelete
  3. kalau ditutup hidayah susah , hati keras nampak dia ja yg betul ,maksum kot ....ikutlah jemaah ulama .jangan degil nanti kamu menyesal

    ReplyDelete