Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Saturday, July 10, 2010

Sedih 2 orang tokoh wahabi ini sentiasa menentang tauhid As Syairah yang diajar Rasulullah SAW


RASUL DAHRI sentiasa menyesatkan aliran SUNNI , Tauhid Aliran Asyairah , sehinggakan mengkufurkan atau menyesatkan ulama dan pengikut aliran Asyairah ...
Begitu berani dan celupar mulut Rasul Dahri .
Kenyataan ini ada bukti , kita boleh lihat dalam youtube ...
Mengapa Rasul Dahri begitu benci dengan aliran Asyairah ...
Dimana tak betulnya ?
Isu ini sensitif dan boleh memecah belahkan perpaduan ummat .
Kalau Rasul Dahri menyestkan Aliran Asyairah atau tauhid Aliran Asyairah dan Maturidi , maka ramai yang sesat dari sebelum merdeka dan selepas merdeka hingga sekarang ramai yang sesat Aqidah dan masuk neraka ,kerana mejoiti masyarakat Malaysia dan ulama -ulama Malaysia berpegan dengan tauhid sifat 20 atau aliran Asyairah atau Matuiridiah .
Rasul Dahri hanya mempertahankan pendapat Imam Ibnu Taimiyah yang berpegang denag tauhid 3 iaitu Rububiyah , Uluhiyah dan Asma wa sifat .
Kita Asyairah berpegang dengan TAUHID ALIRAN RASULULLAH SAW ...
Sifat yang wajib bagi Allah kita pelajari secara ditil dan halusi berdasarkan NAS QURAN , ayat Quran yang Muhkamat , tidak perlu ditawilkan lagi
13 sifat yang wajib bagi Allah yang kita pelajari ada dalil Quran yang muhkamat bagi setiap satu daripada sifat2 wajib itu .
Untuk mengkejapkan iman kita Ahli Sunnah ada dalil Quran dan dalil Akal .

DR ASRI (DR MANZA) begitu celupar mulut beliau menghina dan menolak tauhid aliran Ahli Sunnah , biadab ,sangat sangat tidak ada adab . Tidak hormati ulama . Imam-imam aliran sunni sangat wara dan sangat beradab , siapa Asri nak dibandingkan mereka ?
Ulama kita sangat wara dalam menjaga hukum Allah dan sangat beradab dalam menuntut ilmu dan menyebarkan ilmu agama . Berpakaian sunnah , kuat beramal , betahjud , bersama Quran , mendampingi ulama soleh lagi wara , solat hajat sebelum mengarang . Nilailah saudara-saudara ku !
Sedih apabila kita ikuti syarahan ASRI dalam youtube yang menghina tauhid Aliran Asyairah ...

TN GURU HJ SALLEH ( SIK) berkata "wahabi ni kalau depa (mereka) tak reti (faham ) semua depa (mereka)kata kita (ahli sunnah ) tak betul dan sersat"

No comments:

Post a Comment

ampuni kami