Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Friday, October 29, 2010

Ustaz Rasul Dahri (Al Wahabi) tipu fakta ILMU TAUHID kerana beliau tidak mengkaji ilmu Tauhid secara ditel



ASSALAMUALAIKUM w.b
Saudara hati-hati dengan Ustaz Rasul Dahari Al Wahabi ini .
Bahaya beliau kerana beliau menghurai hadith Nabi SAW sesuka hati dan beliau sesuka hati beliau menghurai perkataan ulama kita Ahli Sunnah tanpa memahami maksud tersirat perkataa ulama kita  .
Fakta yang berbelit -belit , hurai tidak habis menyebabkan orang yang tidak asas tauhid akan terpengaruh dengan kesesetan beliau .
Beliau anggap diri beliau golongan salaf pada hal beliau telah duduk dijalan Salafi Wahabiah!!!
Imam Syafie beraliran SALAF , tetapi salaf Imam Syafie adalah Salaf Ahli Sunnah bukannya salafi Wahabi .
Ada perbezaan antara salafi dan salafi wahabi ini .....

Zaman RASULULLAH SAW , zaman Sahabat dan hingga zaman Imam Mazhab 4 Ahli Sunnah tidak ada ilmu Tauhid sifat 20 secara khusus .
Perlu difaham TAUHID ASYAIRAH adalah TAUHID yang diajar RASULULLAH .
Walaupun IMAM ABU HASSAN ASSYAIRAH baru membukukan kitab TAUHID tetapi tauhid ASYAIRAH telah wujud dizaman Rasulullah .....

Ust Rasul Dahri dan pengikut-pengikut aliran WAHABI telah keliru kerana mereka tidak mendalami ilmu tauhid secara mendalam !!!
Ini Hakikat , mereka hanya belajar TAUHID RUBUBIYAH , ULUHIYYAH dan ASMA WA SIFAT padahal mereka tidak pernah mendalami TAUHID ASYAIRAH yang membawa TAUHID ULUHIYYAH , NUBUWAH dan SAMIYAT ...
Disini saya hendak fokuskan bahasan TAUHID SALAF yang sebenar !!!

MENJAWAB SYARAHAN UST RASUL DAHRI diatas ,saya menilai dari sudut fakta ilmiah
Saya ingin menegaskan kenyataan Ust Rasul Dahri sebagai menghina ULAMA MAZHAB 4 TERUTAMANYA AL IMAM SYAFIE ...
IMAM SYAFIE bermazhab SALAFI YANG SAHIH tetapi Ust Rasul Dahri telah pandai-pandai menghurai perkataan Imam Syafie dan UST RASUL DAHRI TELAH MEFITHNAH IMAM SYAFIE DENGAN MENGATAKAN TUHAN  BERSEMAYAM ATAS ARASYAS sedangkan bukan begitu , Imam Syafie serah dan beriman dengan ayat Al Quran Bukan Imam Syafie hurai seperti Ust Rasul Dahri syarahkan !!!
Ust Rasul Dahri tipu fakta dan telah menipu ilmu agama kepada ummat !!!
Mudahan Allah memberi taufiq supaya Ust Rasul Dahri nampak secara jelas jalanan TAUHID AHLI SUNNAH YANG SEBENAR...
Saudara saya tidak mampu bahas secara didel disini kerana terlalu panjang bahasannya ...
Insyallah saya akan sambung bahasan malam ini ...
Tolong doa agar saya mendapat taufiq dan hidayah Allah dalam perjuangan ...w salam

15 comments:

  1. Wahabi memang kaki tipu semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan suka tuduh org.lain namti Allah akan balikkan tuduhaan itu pada penuduh.

      Delete
    2. jangan suka tuduh org.lain namti Allah akan balikkan tuduhaan itu pada penuduh.

      Delete
  2. Detik kebangkitan semula agama tuhan telah bermula. Rahsia Melayu akan membuktikan bhw merekalah pewaris nabi2 dan para rasul. Bangsa Melayu selama ini ditipu oleh Islam yg dicipta musuh2 tuhan dgn tujuan menjajah manusia. Umat tuhan itu sudah di nyatakan kecil jumlahnya kerana mereka inilah yg menolak fitnah2 hadis dan beriman dgn semua kitab2 yg diturunkan tuhan kpd nabi2nya. http://mahadaya-asalama.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. http://www.youtube.com/watch?v=QVYapT2zo0Q

    ReplyDelete
  4. Assalamu'alaikum. Sebelum menyebarkan fakta yang tidak benar, silalah rujuk kitab Manhaj 'Aqidah Imam asy-Syafi'i bahawa Tauhid merupakan Rububiyah, Uluhiyah dan Asma wa Sifat. Jangan menyesatkan 'Aqidah orang lain bahawa adanya tauhid Asya'irah, sedangkan Asya'irah itu adalah satu golongan dibawah kelompok ahli kalam. Buka juga kitab Al-Umm nukilan Imam asy-Syafi'i dan kenalilah antara mana yang batil dan yang haq. Semoga Allah melindungimu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokong hujah yg Ariff bagi Asya'irah belum ada zaman rasul.kalau falasafah yunan tu adalah.

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. berhati-hati kamu mefitnah..sebab nanti kalau kamu tersilap fitnah.APA lagi wali2 ALLAH..saya yakin kamu akan ketulahan.,.ingat ALLAH sedang melihat anda..jadi jgn kuat memfitnah...begitu banyak wali2 ALLAh...menggunakan sifat 20 sampai saya diajar oleh org solehin sifat 20 itu memang ada tauhid rububiyah,uluhiyah asma-wa sifat...jadi saya diam2 saja..tiba2 pula wahabi skrg ini mengatakan sesatt....woi wahabi kalau belajar jgn setakat baca...kaji betul2...inilah wahabi ni meyebabkan perpecahan umat Islam..kalau begini 20 tahun AKAN datang pasti akan timbul peperangan antara wahabi dan ahlu sunnah...saya nasihatkan wahabi belajar betul2..jgn anda melampui batas ALLAH maha MELIHAT...nanti kamu ditimpa tulah SUSAH..hidup takkan pernah senang..jadi diam2 lah kalau belum tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan melatah saudara razz jangan suruh wahabi belajar lagi sendiri x mahu belajar dan lihat kelemahan diri kita jangan perasaan marah belajar cari dalil atau hujah baru tahu kebenaraannya.

      Delete
    2. jangan melatah saudara razz jangan suruh wahabi belajar lagi sendiri x mahu belajar dan lihat kelemahan diri kita jangan perasaan marah belajar cari dalil atau hujah baru tahu kebenaraannya.

      Delete
  7. Komen pon mcm gengster...ni lah masalah kalu dah terlampau taksup...klu benar ko terasa ko sesat kaji la bukan dok berlagak bagai...ape perang2??ko nak perang sangat pergi dok syiria la lu sembang supa budak terpijak tahi!!ayam..!!

    ReplyDelete
  8. Bapak poyo razz ni....kalau aku jd ko yg perasan baguih bab agama dah lama aku mohon kat tuhan ptunjuk....bkn pe mngelirap aku tengok ayat2 perang ko ni........jgn nak perang sngat la saka dlm bdn tu buang dulu......kalau ade seratus mcm ko kt kpg aku jahanam....

    ReplyDelete
  9. Cara ambil ilmu agama mesti.di perbetulkan. Agama diajar kpd nabi, nabi ajar kpd sahabat. Rujuk hadis jenerasi islam.original disahkan.oleh nabi adalah jenerasi Baginda dan.para sahavat, kemudian jenerasi tabiin, dan.tabiut tabiin. Mereka ini disebut jenerasi salaf. Maka ajaran salaf pastinya lebih tepat berbanding khalaf. Khalaf byk terikut methologi falsafah yunan.greek muktazilah.. Wallahu aklam

    ReplyDelete