Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Sunday, January 13, 2013

HKL 112 catatan kenangan bersama pejuangan Tuan Guru Hj Salleh Musa dan komen Tuan Guru Hj Salleh


Alhamdulillah Tuan Guru Hj Salleh Musa tiba di Pondok Ar Rahmaniah jam 2.30 pagi semalam .
Setelah selesai menyertai HKR 112 Tuan Guru bersama sama rombongan bertolak dari Hotel Zon KLCC ke Bukit Setonsa Selangor bagi memenuhi hajat Ajk masjid supaya Tuan Guru hadir sebentar di Masjid mereka untuk memberi tazkirah serta mendekati masyarakat setempat dengan ulama , walaupun keletihan Tuan Guru tetap mampu memenuhi hajat mereka.

Tuan Guru Hj Salleh Musa berusia 85 tahun tetapi sangat semangat berjuang . Setelah selesai kuliah jumaat kami rombogan Tuan Guru bertolak ke KL jam 6 petang (11.1.2013), Alhamdulillah sampai jam 1 pagi dan terus ke Hotel Zon berhadapan KLCC.
Kemudian setelah solat subuh( 12.1.2013) Tuan Guru Rehat sebentar . Jam 8 pagi setelah sarapan pagi ramai murid Tuan Guru datang ziarah Tuan Guru di Hotel  .
Kami begerak dari Hitel Zon ke Masjid Negara jam 12 tengahari. Apabila sampai di Masjid Negara tidak sampai 20 minit maka azan berkumandang .Kami solat Zohor berjemaah ,setelah selesai solat Zohor Tuan Guru Hj Salleh pimpin Munajat Kas HKR 112.

Setelah Solat Hajat , Tuan Guru Hj Salleh dikawal lebih dari 15 orang pengawal pengiring beliau, kami begerak ke Stadium Merdeka . Sausana amat sesak dengan ratusan ribu orang ,kami meredah orang ramai  , dengan bantuan Allah kami sampai di Stadium akhirnya .Tuan Guru bersama pimpinan berada dipentas utama .
.......................
Komen Tuan Guru Hj Salleh mengenai HKR 112 
Tuan Guru menyampaikan kuliah maghrib malam ini dan berkata :

" SAYA sebenarnya bukan larat begitu juga Nik Aziz (Tn Guru Nik Aziz) , kami bukanya larat , lihat Nik Aziz (TGNA) dia bertungkat tetapi kami tetap hadir sebab tanggungjawab perjuangan , saya bukan dapat gaji bukan ada jawatan tetapi saya sedar ini tanggungjawab saya , perjuangan tanggungjawab saya maka kami sebagai Tok Guru mesti tunjuk contoh supaya orang muda naik semangat untuk berjuang demi keadilan dan demi Islam . Islam hak kita tanggungjawab kita selamatkan agama kita , bangsa kita , negara kita dari kezaliman BN /UMNO . Kita berjuang untuk Islam , kita berjuang untuk zuriat kita kebelakang supaya zuriat kita tidak rosak seperti sekarang , jika kita biar UMNO/BN anak cucu kita nak jadi apa ? , kita bertanggungjawab "

Dalam masa yang sama Tuan Guru Hj Salleh Musa sangat gembira dengan kebangkitan rakyat dalam himpunan semalam .Beliau berkata " Himpunan semalam luar biasa lebih seratus ribu , ratusan ribu yang hadir  menunjukkan pertanda akhir UMNO/BN akan kalah dalam pilihanraya kali ini
Sambutan luar biasa , kebangkitan anak muda , semalam ramai anak muda solat jemaah di Masjid Negara , di Stadium , kita mesti dakwah mereka supaya mereka minat dengan agama , satu usah yang berjaya dan kita mesti kuatkan kerja kita untuk Islam . Rata -rata yang hadir dari pelbagai bangsa , semua yang datang kena zalim seperti Felda , Linas , Royelti dan macam-macam lagi , Insyallah doa orang yang dizalimi akan dimakbul Allah , Insyallah kita (PR) akan menang kali ini" .

Tuan Guru berkata lagi
" Kita ratusan ribu yang berhimpun pergi dengan duit ( wang ) sendiri , ini perjuangan kita , ini sumbangan kita kepada perjuangan , perjuangan kita bukan sia-sia sudah tentu ada ganjaran pahala disisi Allah . Saya letih berjalan dari Masjid Negara ke Stadium Negara lebih kurang 3.5 KM lebih tapi tak apa biar letih didunia senang di Akhirat , biar habis duit dan korban masa demi perjuangan Islam

Komen saya : Helmi Assyafie
HKL 112 berjaya satukan masyarakat Malaysia dalam perjuangan menuntut keadilan yang dianjurkan oleh  Islam . Pelbagai latar belakan masyarakat datang dengan wang sendiri hingga dapat menghimpunkan ratusan ribu orang , saya anggarkan lebih dari 150 ribu yang hadir semalam, semua sanggup korban masa , tenaga dan wang demi perjuangan demi untuk melihat Malaysia diperintah dengan adil .
Pelbagai tuntutan dari pihak BERSIH , ROYELTI , LYNAS , FELDA dan lain- lain tuntutan tidak dihirau kerajaan sekarang , maka sudah tiba masa seluruh masyarakat bersatu bangun menentang kezaliman ini dengan menukar kerajaan dari BN kepada PR .

Himpunan HKR 112 menunjukkan rakyat Malaysia sudah matang politik dan tidak akan termakan degan dakyah pembohongan pemerintah , rakyat sudah muak dengan pembohongan media pemerintah . Rakyat sanggup bekorban apa sahaja demi melihat Malaysia Bersih dari dikhianati pempmpin BN .

HKR 112 sangat Aman
Ini disebabkan rakyat Malaysia cinta keamanan kedamaian dan keadilan .
Sebelum ini sebab utama kekecohan  disetiap himpunan PR disebabkan Najib bersama Hisyamuiddin mengarahkan pihak polis bertindak ganas kepada rakyat seperti menembak gas pemedih mata , buat sekatan dan sebagainya . Lihat jika tiada semua arahan dari pihak atasan maka himpunan berjalan dengan sangat lancar dan terbaik .
POLIS pun tidak perlu susah payah mengendalikan tugas , saya lihat wajah Polis sangat tenang dan ceria semalam berbanding dengan perhimpunan- perhimpunan mega yang lepas .
Peniaga puan turut gembira semalam , ramai peniaga buka suara semalam " Andai himpunan seperti ini kami amat gembira sebab kami dapat cari makan lebih , jika dua hari lagi berhimpun pun tak apa, sebab kecoh adalah berpunca dari keganasan polis atas arahan pemimpin BN  "

Saya menyeru masyarakat terutamanya orang Melayu yang tegar sokong UMNO /BN bukalah minda anda demi masa depan kita bersama . 

No comments:

Post a Comment