Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Wednesday, July 4, 2012

SALAM NISFU SYAABAN , satu penghayatan buat kita semua agar kita kembali menghayati ISLAM dalam kehidupan kita bersama


Salam Nisfu Syaaban , saya ucapkan kepada pengikut setia blog Cahaya Kehidupan Tauhid ini .
Saya menyeru kepada diri saya sendiri dan kepada seluruh saudara pengikut blog ini agar kita berdoa dimalam yang penuh berkat ini . Doa agar kita 1. Diampunkan segala dosa kita 2. Panjang umur dalam ketaatan serta dijauhkan dari bala 3. Dimurahkan rezeki yang halal kepada kita semua .

Saudara jadikanlah malam ini sebagai malam yang istimewa buat kita , jadikan malam ini muhasabah bagi kita .Marilah kita taubat kepada Allah dengan ikhlas , tangisi segala dosa kita yang telah lalu. Azam agar kita tidak lagi mengulangi dosa terdahulu . Jadikan malam ini sebagai malam penghayatan ISLAM untuk kita .

Bermula dari malam ini marilah kita menghayati kehidupan ISLAM dengan mempelajari ilmu agama dan mengamalkannya dengan ikhlas .
Moga malam ini bertambah mantap iman kita dan moga kita sama-sama dapat taufiq dalam mengamalkan penghayatan ISLAM dalam kehidupan harian kita . Marilah kita semua kembali kepada Allah

Kita banyak lalai , marilah kita perbetulakn kehidupan kita , niat kita . Mulai malam ini tinggalkanlah amalan sia-sia . Gunakan segala nikmat dengan sebaiknya . Gunakan Internet sebagai medan untuk kita mengutip mutiara menafaat , tambah ilmu kefahaman ISLAM , jadikan internet medan penerangan untuk ISLAM untuk Dakwah dan Medan jihad  kita untuk sama-sama kita berjuang untuk ISLAM .

Mudahan Allah ampun dosa kita yang terdahulu . Moga kita berjaya menjadi hamba Allah yang sebenarnya berjaya dunia akhirat dengan menjaga Iman Islam dan Ihsan ...

SALAM NISFU SYAABAN dari HELMI ASSYAFIE

No comments:

Post a Comment

ampuni kami