Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Sunday, September 21, 2014

Perjuangan mesti jelas - Helmi Assyafie

Perjuangan mesti jelas. Inilah jalanan yang saya pilih setakat ini , moga Allah memimpin zahir dan bati saya untuk menuju keredhaan .
Perjuangan saya bukan atas dasar taksub , tetapi melihat kepada kepentingan sebagai seorang hamba Allah .
Oleh itu saya memilih beberapa kaedah dari para alim ulama ahli sunnah wal jamaah , maka inilah perjuangan yang saya pilih dalam hidup saya untuk menemui Allah di akhirat kelak .
1: Ahli Sunnah
2: Pondok / kitab turath ( mempertahankan kitab turath pondok / kitab kitab klasik )
3: Dakwah para habaib / habib  ( dakwah kasih sayang )
4 :Dalam konteks di Malaysia maka kita perlu ambil sedikit haraki , perjuangan bersama PAS untuk
    bersama para alim ulama menegakkan Islam dan melawan kemungkara mengikut garis panduan
    yang diajar oleh ahli sunnah bukan dari aliran khawarij , wahabi , syiah dan lain lain fahaman             yang menyimpang dari aliran ahli sunnah . Fikrah saya , saya akan bersama golongan alim ulama
    dan majlis syura ulama untuk memperjuangkan Islam , bukan dasar taksub dan semangat semata
    mata sehingga ada golongan jemmah PAS yang jahil sanggup lawan presiden dan majlis syura
    ulama dalam isu MB selangor dan di Muktamar PAS yang ke 60 tahun 2014 di Batu Pahat Johor         baru baru ini

Keseluruhan manhaj ini saya dibawah tarbiah para alim ulama, bukan saya pandai pandai sendiri , seluruh  ulama yang saya ikuti dan saya rujuk adalah ulama ahli sunnah terutamanya ulama pondok dan para ulama ahli baith ( habaib ) serta ulama sufi yang diktiraf ulama ulama lain

Dengan gabungan ini perjuangan akan lebih berfaedah dan memberi menafaat luas untuk ummah .

Inilah perjalanan Taalim Asyaiirah yang cuba saya bawa dalam dakwah saya untuk diberikan kepada ummat terutama anak muda . Alhamdulillah Allah telah memberi kepuasan dan kemanisan atas gabungan manhaj dakwah ini .
Sufi Haraki yang ditarbiah oleh ulama pondok sangat berkesan dalam perjuangan dakwah dan mesti kita gabungkan dakwah para habaib untuk menjaga hati kita kerana dakwah para habaib lebih dekat kepada dakwah kasih sayang yang dibuat oleh Rasulullah sehingga boleh melembutkan hati kita untuk menuju Allah dan Rasul .

Saya yakin dengan jalan ini , maka perjuangan saya jelas , apa orang nak kata katalah kepada saya , saya tetap akan memperjuangkan keempat empat gabungan ini dan moga Allah memberi istiqamah dalam usaha ini hingga akhir hayat saya. Tolong doakan kejayaan dunia akhirat untuk saya dalam perjuangan ini . ( Saya muatkan hal ini semua supaya jelas kepada ikhwan agar tidak mempertikai dan tidak curiga dengan manhaj dan fikrah saya - Helmi Assyafie )

Cintakan Ahli Sunnah , Pondok kitab Turath , Dakwah para habaib dan haraki yang aliran ahli sunnah wal jamaah bukan taksub buta tuli.

( Habib Omar bersama Tuan Guru Hj Nik Aziz semasa menjadi MB Kelantan )
 ( Habib Omar bersama Baba Ismail Fathani )
 Helmi Assyafie bersama Habib Omar Al Hafiz


Helmi Assyafie dan Habib Syech 

( Dakwah para habaib begitu menggalakan di Kedah )

Pondok dan dakwah habaib satu aliran dakwah . Menekankan ilmu dan kefaham , amal, akhlak dan dakwah serta mesti ada dalam perasaan khauf dan raja' 
 ( Tuan Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah anak murid Pak Da Eil Makkah bersama Habib Omar )
 Tuan Guru Haji Abdul Karim bin Hasbullah , mudir pondok Dala Fathani merangkap ketua Jamiyyah ulama Fathani Darussalam , beliau merupakan guru al fakir yang banyak mengajar perjuangan dakwah.
 Ulama Turath , ulama tua pondok yang disayangi

 Dakwah ahli sunnah wal jamaah lebih berkesan dengan menyertai gabungan dakwah habaib ulama  pondok dan ulama ulama yang betul betul ahli dalam ilmu ahli sunnah 
 Tuan Guru Haji Salleh bin Musa guru al fakir yang merupakan tokoh ulama ahli sunnah yang banyak berjasa mempertahankan aqidah ahli sunnah wal jamaah , beliau banyak berjasa mendidik al fakir dalam perjuangan .

 ( Mufti Kedah Dato Paduka Syeikh Muhamad Baderudin yang banyak berjasa kepada ahli sunnah      wal jamaah di Kedah )
( Al Fakir Helmi Assyafie bersama Syeikh Fuad Al Malikki semasa menganjurkan program anti syiah peringkat Kedah ) 

Aku dan PAS tak dapat dipisahkan demi memperjuangkan syariat diatas muka bumi Allah supaya matlamat melaksanakan humkum hakam Allah akan tercapai 










Ustaz Zulkifli Baitul Qurra' Melaka 
sebagai murabbi yang saya kagumi dalam mengabungkan keempat empat perkara yang saya perjuangkan ini demi mencapai keredhaan Allah 

No comments:

Post a Comment

ampuni kami