Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Friday, July 3, 2009

NAK TENANG HATI?


Saudara seagama!
Anda nak hati tenang? Semua akan kata ya kan?
Tidak ada doktor dan bomoh dapat mengubati hati supaya tenang melainkan anda FOKUS HATI KEPADA ALLAH DAN RASUL.
Ramai yag mpelajari agama tetapi tak tenang kerana tidak ada penghayatan .
Saudara mesti mempelajari ilmu agama , beramal , menghayati .
Bukan blajar kerana nak hadapi
peperiksaan , nak hadapi temuduga , atau nak kepujian dan habuan dunia , semua itu tak dianjur agama . Semua itu hanya wasilah sahaja bukan matlamat.
Keikhlasan , penghayatan yang penting .
Apabila saudara menghayati TAUHID KEPADA ALLAH , hati anda akan senang , ibadat dalam kemanisan , akan dapat sausana harmoni dalam keluarga , masyarakat , negara .
SAUDARA YANG KU SAYANGI MARI KITA DEKATI ALLAH , CINTA ALLAH , KEMBALI PADA ALLAH ,DENGAN KITA BETULKAN AQIDAH , DAN HAYATI ILMU TAUHID .
ALLAH akan balas yang terbaik untuk hamba yng beriman bersih kepadanya.
Saudara ku! Ramai orang pergi haji, rajin solat jemaah, bekopiah , memaki jubbah, hijab muka , memang baik jika dipakai . Kalau ikhlas nak amal sunnah dapat pahala tetapi masih syirik dengan ALLAH kerana aqidah masih tak betul.
Contoya dia aqtikad duit yang bagi dia senang, air yang memuaskan dahaga , pisau yang memutus , api menghangus, isetri menjamin bahagia , kerajaan yang bagi rezeki dan lain-lain maka itu adalah contoh syirikan kepada Allah . Ramai yang masih salah akidah kadang-kadang anak atau isteri kita , ibu atau ayah kita terkadang kita.Aqidah yang betul hanya ALLAH yang memberi bekas , kita hanya ikhtiar usaha yang tak akan boleh memberi bekasan . SAUDARA YANG KU SAYANGI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kembali betulkan aqidah kita selari AQIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMMAH . SELAMATKAN IMAN KITA. SAYANG DIRI KITA. MARILAH DALAMI TAUHID . IKUT ULAMA YANG BERPEGANG DENGAN AL QURAN , HADITH , IJMA', QIAS .
Ikhlas dari saudara mu helmi! ASSALAMUALAIKUM

No comments:

Post a Comment

ampuni kami